Muhi Sándor: Stefan Gnandt jubileumi tárlata

Muhi Sándor: Stefan Gnandt jubileumi tárlata
Stefan Gnandt mezőfényi születésű, Nagykárolyban, Temesváron tanult. Nagykárolyban és Nagybányán dolgozott, ahol rendszeres résztvevője a képzőművészeti életnek, évekig élt Németországban, jelenleg Magyarországon lakik...

Köteles Pál: Számunk képzőművésze: Jakabovits Márta

Köteles Pál: Számunk képzőművésze: Jakabovits Márta
Ilyenfajta gondolatok motoszkálnak bennem, miközben nézem Jakabovits Márta kisszobrait, s fölötlik bennem, mekkora önfegyelem, művészi alázat és mértéktartás kell ahhoz, hogy az egyszeri látást látásmóddá, látomássá, művészi rendszerré építse.

D. Varga Katalin: A Holnaposok kortársa

D. Varga Katalin: A Holnaposok kortársa
Kiúttalansága, nosztalgiái a századelő közérzetét tükrözik. Egyfajta, korára nagyon jellemző szellemi tartás, attitűd igaz festője Balogh István, kár lenne, ha újra elfelejtenénk.

Bencsik András: A Petőfi-film minden vonatkozásban rossz lett

Bencsik András: A Petőfi-film minden vonatkozásban rossz lett
A filmben a konfliktusnak nincs tétje, a történetnek nincsen katarzisa, a gonosz szereplő pedig jobb a jónál. A Farkasch-Szendrey-konfliktus nem ragadja meg a néző képzeletét, nem hiteti el vele, hogy a gonosztevőnek akár sikerülhetne is a terve.

Muhi Sándor: Szemák-Papp Zsuzsa kortárs üzenetei, nőies csatái

Muhi Sándor: Szemák-Papp Zsuzsa kortárs üzenetei, nőies csatái
Tipikusan nőies témák, megközelítések sorakoznak az alkotásokon, az ábrázolásmód érzékenysége, érzékletessége, kifinomult, olykor vibráló részletei is erre utalnak úgy, hogy nyoma sincs rajtuk a feminizmusnak vagy a női emancipációs törekvéseknek.

D. Varga Katalin: Kár

D. Varga Katalin: Kár
S akkor egyszercsak mégis reménykedni kezdtem: találok valahol egy plakátot, ami hirdeti majd, hogy elrettentő példának gyűjtötték egybe a mázolmányokat. Vagy talán azért, mert a giccsfestőnek is van szíve, neki is kell sikerélmény?