Dési Hubert József Attilával értem; Derkovitsot Dési Huberrel; aztán vissza Derkovitshoz, hogy értsem az egészet: „akár egy halom hasított fa, hever egymáson a világ”.
Ciupe három vászonréteget ragasztott a meglévő munkára, és arra készítette el a munkáját. A legenda szerint még egy levelet is hátrahagyott a vezetőségnek arról, hogy az ő munkáját nyugodtan el lehet távolítani. Így élték túl az előző rendszert Pólya Tibor festőművész alkotásai.
Korunkban nemcsak a képzőművészet, hanem a fotóművészet is keresi a saját hangját, kifejezési lehetőségeit, ennek egyik lehetséges útja egymás értékeinek újrafelfedezése, elfogadása.
Ez az útja változtatta Constantint egy nagyon tehetséges akadémikus szobrászból Rodin méltó riválisává. Leleményes fiatalemberből kifinomult értelmiségivé. Románból egyetemes emberré. Keletiből nyugati emberré. Ortodoxból buddhistává. Parasztból királlyá."
Egyfajta romantikus, ellenzéki álláspontnak is nevezhető ez az attitűd, amelyet az ő esetében egy immár életművé formálódó alkotómunka tesz hitelessé, támaszt alá pénzközpontú, pragmatikus, állandó rohanó, globalizálódó világunkban.
Egykori moszkvai iskolatársam, akit én az egyik legfölkészültebb magyar diplomatának tartottam mindig is, sok fontos helyen teljesített külügyi szolgálatot, és rengeteg fotót (köztük saját maga készítetteket is) gyűjtött össze a világról.
Petőfiék huszonévesen olyan dolgokat vittek véghez, melyeknek ma a nyomába sem érünk. Számunkra ő egy ikon, de akkoriban csupán egy tapasztalatlan, fiatal ember volt, aki az egész világgal szembeszállva, őszinte hittel küzdött a céljaiért. Ez a valódi minta számunkra.
Hasonló képeket készíthetne akár mesterséges intelligencia, ki is vetíthetnék a múzeum falára, csak akkor végképp le kellene mondani arról, hogy ez a produkció, produktum a képzőművészet népes családjához tartozik. A cél nyilvánvaló: megdöbbenteni a hatalmas mérettel, és a végtelenül egyszerű, könnyen emészthető témákkal népszerűségre törekedni.
Egyike azoknak a jól felkészült, nagyszerű rajz- és kompozíciós tudással rendelkező festőknek, akik elsősorban az egyházművészet területén hoztak létre számottevő életművet.
A 143. szám alatt élt és dolgozott valaha Mattis-Teutsch János, Brassó eddig talán egyetlen valóban modern festője, aki nem Brassót vitte Európába, hanem Európát hozta el Brassóba képeivel és szobraival a két világháború között.
Ez a weboldal sütiket használ az Ön élményének javítása érdekében, miközben Ön a webhelyen navigál. Ezek közül a szükség szerint kategorizált sütiket az Ön böngészője tárolja, mivel ezek nélkülözhetetlenek a weboldal alapvető funkcióinak működéséhez. Harmadik féltől származó sütiket is használunk, amelyek segítenek elemezni és megérteni, hogyan használja ezt a weboldalt. Ezeket a sütiket csak az Ön beleegyezésével tároljuk a böngészőben. Önnek lehetősége van ezekről a sütikről is lemondani. De ezeknek a sütiknek a lemondása befolyásolhatja böngészési élményét.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ez a kategória csak olyan sütiket tartalmaz, amelyek biztosítják a webhely alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit. Ezek a sütik nem tárolnak személyes adatokat.
Azokat a cookie-kat, amelyek nem feltétlenül szükségesek a weboldal működéséhez, és amelyeket kifejezetten a felhasználói személyes adatok gyűjtésére használnak elemzéssel, hirdetésekkel vagy más beágyazott tartalmakkal, nem szükséges cookie-knak nevezzük. A sütik webhelyen történő futtatása előtt kötelező beszerezni a felhasználói hozzájárulást.