Rott Lajos: Hidrológiai gondok

A mért vízhozamok igen sok hidrológiai állomás esetében abszolút maximumot jelentettek, meghaladva az állomás fennállása óta eddig mért legnagyobb értéket. így például a Maros korábban (1932-ben) mért legnagyobb vízhozama Gyulafehérvárnál 1480 m3/s volt az 1970. május 15-én mért 2600 m3/s-al szemben.

Veress Éva: A lepkegyűjtéstől az agy-komputer kapcsolatig

Elolvasva a fentieket, kissé félünk. Az ember XX. századi megvalósításai annyira elkápráztattak, hogy mindezekben már kételkedni sem merünk. De etikailag vajon ki fogja eldönteni, hogy az emberiség vállalhatja-e a felsoroltak egyikét-másikát?

Szász János: Ezt olvastam (21)

Alyn szerint a franciák nem tudnak mit kezdeni a költővel, hiszen nem tudják, hová visz az útja: „az akadémiai bársonyszékbe vagy a kórházba”. E fura szerzet „művész, de nincs műterme, író, de nincsenek olvasói, színész, de színpad nélkül”.

Láng Gusztáv: A kritikus vallomása

„Egyik barátom dolgozószobájának az íróasztallal átellenes falán jelképes fényképcsoport függ: középen egy majomember rekonstruált képe, jobbra tőle Juliette Récamier angyali arca, balra tőle Anatole France tiszta pillantású arcképe."

Kozma Dezső: Mű, tények, valóság

Láng Gusztáv egy korszak embert (írót) formáló hatására helyezi a hangsúlyt, ugyanakkor – Sőni Pálhoz hasonlóan – a Marosi emlegette másik véglettel, az avantgarde-dal rokonítja, hozza összefüggésbe a dokumentumirodalmat.

Fischer István: Belső beszéd (Egy filmes feljegyzései)

A közölt gondolatmenet mintegy „ős-formájában", képszerű, imagisztikus formájában jut át a néző tudatába, és egyáltalán nem kötelező, hogy a néző „megértési folyamata" a szavakon, a fogalmakon keresztül a verbális megfogalmazás irányába haladjon.