Mentés másként: Árkossy István szárnyaló Időutazása

Mentés másként: Árkossy István szárnyaló Időutazása
Az Ankh vagy kopt kereszt óegyiptomi hieroglif jel például az élettel, halállal is kapcsolatba hozható, de az ég és föld egyesülését is jelképezheti, a híres Howard Carter pedig az emberi nemi szervek primitív ábrázolásának tartja és így tovább. Nagy Miklós Kund írása

Mentés másként: Kezek, jelek, babák, csomók

Mentés másként: Kezek, jelek, babák, csomók
Nézem a hatalmas női torzóba fejest ugró békányi emberkét, és próbálom megérteni szánandóságának okát. Az alkotás agyoncsomózott, túlbonyolított gubanca egy formás, kívánatos női torzót egészít ki. Nyilvánvalóan ez a beteljesülés gátja, akadálya. Muhi Sándor írása

Sötétkamra (10) Gyermekkor

Sötétkamra (10) Gyermekkor
Szülő és gyermeke állnak így a lencse elé, ekkora bizalommal és csüggeszkedéssel. A kismajom megörökített rettegése máig nyugtalanító élményem... Cseke Gábor "képaláírása"

Muhi Sándor: A példakép

Muhi Sándor: A példakép
Mohy Sándornak – akit szatmári gyermek- és fiatalkorában még Muhi Sándornak hívtak – túl régiek a kulturális gyökerei, túl erős a művészi hitvallása ahhoz, hogy alantas, a valódi művészetet aláásó elvárásokhoz igazodjon.

Töprengés Petrarca körül: hogy nézhetett ki?

Nekem e pink úr picit inkább Dantéra ’hajazik’ – de lehet, hogy csak azért, mert az utóbbi időben rengeteg Dante-képet láttam. És nekem amúgy is a ’kerekebb’ emberek a kedvenceim (önirónia...) – ám a kikerekedettség nem mindig függ össze az értékeléssel...

Mentés másként: Xantus Géza festői transzcendenciája

Mentés másként: Xantus Géza festői transzcendenciája
Szereplői akárha egy pontosan meg nem határozható, spirituális világban, ismeretlen térben élnének, mozognának, lent és fent, kint és bent, földön és égen vagy ezek között, különböző idősíkokban, végtelen léptékben.

Ágopcsa Marianna: Számunk képzőművésze: T. Szűcs Ilona

Ágopcsa Marianna: Számunk képzőművésze: T. Szűcs Ilona
Kétségbeejtő csend, a részvétlenség csendje hatja át ezt a világot. Ám az alkotó nemcsak érzékelteti, de tiltakozik ellene. Így jut el az Érzékeléstől az Eszméig. Megszületik a nagy találkozás pillanata szemlélő és világegyetem között.

Mentés másként: Sárkányölők

Mentés másként: Sárkányölők
Ez a plasztika ugyanis nem kétes kimenetelű ádáz küzdelemről, kétesélyes viadalról, hanem a gonosz feletti kiszámítható, garantált győzelemről szól. Az a határozott, biztos mozdulat, amely a végső leszámolás előtti pillanatot örökíti meg olyan meggyőző, hogy hét évszázada nem vesztett népszerűségéből.