Mentés másként: Xantus Géza festői transzcendenciája

Mentés másként: Xantus Géza festői transzcendenciája
Szereplői akárha egy pontosan meg nem határozható, spirituális világban, ismeretlen térben élnének, mozognának, lent és fent, kint és bent, földön és égen vagy ezek között, különböző idősíkokban, végtelen léptékben.

Ágopcsa Marianna: Számunk képzőművésze: T. Szűcs Ilona

Ágopcsa Marianna: Számunk képzőművésze: T. Szűcs Ilona
Kétségbeejtő csend, a részvétlenség csendje hatja át ezt a világot. Ám az alkotó nemcsak érzékelteti, de tiltakozik ellene. Így jut el az Érzékeléstől az Eszméig. Megszületik a nagy találkozás pillanata szemlélő és világegyetem között.

Mentés másként: Sárkányölők

Mentés másként: Sárkányölők
Ez a plasztika ugyanis nem kétes kimenetelű ádáz küzdelemről, kétesélyes viadalról, hanem a gonosz feletti kiszámítható, garantált győzelemről szól. Az a határozott, biztos mozdulat, amely a végső leszámolás előtti pillanatot örökíti meg olyan meggyőző, hogy hét évszázada nem vesztett népszerűségéből.

A kísérleti fizikus akvarelljei

A kísérleti fizikus akvarelljei
Bódi Sándor amatőr festőként a Bódi Sándor Károly nevet használja. Ezen a néven két kiállítása is volt Budapesten. Bódi Sándor Károly tavaly karácsonykor töltötte be a kilencvenötödik életévét.

Huszár Sándor: Számunk képzőművésze: Erdős I. Pál

Huszár Sándor: Számunk képzőművésze: Erdős I. Pál
És közben elmegyünk a kincs mellett. Az ember mellett, akinek életét befolyásoltuk. Akinek egy nyári délután megfogtuk a kezét és azt mondtuk : testvér, nézd meg ezt a vonalat. Hallgasd meg ezt a hangot, olvasd el ezt a mondatot.

Mentés másként: Márton Árpád: A lélek lajtorjáján

Mentés másként: Márton Árpád: A lélek lajtorjáján
Legutóbb 2020 júliusában találkozhatott élőben a festménnyel a marosvásárhelyi közönség. A Bernády Ház ezzel a tárlattal köszöntötte közelgő 80. születésnapján a közkedvelt alkotót, aki ebben a városban leshetett bele először a festészet titkaiba.

Ágopcsa Marianna: Évzárás – Marosvásárhelyen

Ami itt pozitívum, a művészetben általánosan az: a művész jelképekkel terhes világban az emberi igazság megszólaltatója. És akkor már érdekes megvizsgálni, hogyan lelnek talajra az egyetemes művészet korszerű kifejezési formái, jelképei a helyi művészetben.

Képlékeny zsebórák, melankólia, elfolyó idő

Képlékeny zsebórák, melankólia, elfolyó idő
Ez a babérkoszorús szomorú, halandó angyal, a megszerezhető tapasztalat, tudás büszke birtokosa nem más, mint maga a művész, és mi valamennyien, akik az élet minden pillanatában bőrünkön érezzük ahogy belénk mar a múló idő.

A gyökér emberré válása

A gyökér emberré válása
A sokféle új technikai eljárásról Nagy Pálnak az a véleménye, hogy egyrészt adekvátabb kifejezőeszköz lehet a hagyományoshoz képest, másrészt a legbiztosabb módja a rutin elkerülésének.