Ágopcsa Marianna: Számunk képzőművésze: Tűzben fogant művészet

Ágopcsa Marianna: Számunk képzőművésze: Tűzben fogant művészet
Az üvegben tér lakozik, ugyanakkor teret foglal. Megfagyott anyag, de gyengédséggel telített. Az üvegben különös, furcsa képek váltakoznak, szinte romantikus forgatagban – és a határtalanság érzetét keltik. Az anyag lenyűgöző formák kozmikus eksztázisának színhelye lehet...

Mentés másként: Orth István titokzatos Világmindensége

Mentés másként: Orth István titokzatos Világmindensége
Nyilvánvaló, hogy a világ érzékeltetésére szót kapott a festő hittudósi énje. De mélyebbre is nyúl tudástárában. A világmindenséget alkotó négy alapelem, a föld, levegő, tűz, víz is jelen van a képen az őselemekhez köthető szimbolikus figurák révén. Nagy Miklós Kund írása

Huszár Sándor: Számunk képzőművésze: Fuhrmann Károly

Huszár Sándor: Számunk képzőművésze: Fuhrmann Károly
Mitől ez az erő, ez a törhetetlen energia, ez az önmagában való teljes feloldódás? Ez a béke. A harmónia, ami ott van a munkáin. Figyeld meg: a formák és a motívumok nagy egyensúlyát sehol sem bontja meg a kiegyensúlyozatlan vágy, az ismeretlen kutatása.

Mentés másként: Árkossy István szárnyaló Időutazása

Mentés másként: Árkossy István szárnyaló Időutazása
Az Ankh vagy kopt kereszt óegyiptomi hieroglif jel például az élettel, halállal is kapcsolatba hozható, de az ég és föld egyesülését is jelképezheti, a híres Howard Carter pedig az emberi nemi szervek primitív ábrázolásának tartja és így tovább. Nagy Miklós Kund írása

Mentés másként: Kezek, jelek, babák, csomók

Mentés másként: Kezek, jelek, babák, csomók
Nézem a hatalmas női torzóba fejest ugró békányi emberkét, és próbálom megérteni szánandóságának okát. Az alkotás agyoncsomózott, túlbonyolított gubanca egy formás, kívánatos női torzót egészít ki. Nyilvánvalóan ez a beteljesülés gátja, akadálya. Muhi Sándor írása

Sötétkamra (10) Gyermekkor

Sötétkamra (10) Gyermekkor
Szülő és gyermeke állnak így a lencse elé, ekkora bizalommal és csüggeszkedéssel. A kismajom megörökített rettegése máig nyugtalanító élményem... Cseke Gábor "képaláírása"

Muhi Sándor: A példakép

Muhi Sándor: A példakép
Mohy Sándornak – akit szatmári gyermek- és fiatalkorában még Muhi Sándornak hívtak – túl régiek a kulturális gyökerei, túl erős a művészi hitvallása ahhoz, hogy alantas, a valódi művészetet aláásó elvárásokhoz igazodjon.

Töprengés Petrarca körül: hogy nézhetett ki?

Nekem e pink úr picit inkább Dantéra ’hajazik’ – de lehet, hogy csak azért, mert az utóbbi időben rengeteg Dante-képet láttam. És nekem amúgy is a ’kerekebb’ emberek a kedvenceim (önirónia...) – ám a kikerekedettség nem mindig függ össze az értékeléssel...