A szobor a reneszánszot ígérő európai középkor szobra. Mi adtuk volna Európának? Semmiképpen. Szerepünk az európai kultúrában nem a csereberélőé, hanem a résztvevőé.
Négy évszázadon keresztül a virágos motívumok mellé – melyeknek rajzait mintakönyvekben adták kézről kézre – emberekkel és állatokkal benépesített táblákat festettek. Ezek ma is olyan megdöbbentő elevenséggel élnek, mint a színes szirének a fent említett szoba falán.
Drámai beállítottsága mellett kitűnő humorérzéke volt, s a csend festője a nyugtalan és nyugtalanító feszültséget is érzékeltetni tudta. Nemcsak kacérkodott a modern művészettel, de a korszerű formai kifejezés egyéni útját is megtalálta.
"Autoomnibusz közlekedés Magyarország és Ausztria között. A közös hadügyminisztérium és az osztrák kereskedelmi minisztérium autobusz közlekedést létesített a bukovinai Dornawatra és az erdélyi Beszterce város között. Az új vonalon az első próbautat a mult héten tették meg teljes sikerrel.
A nagykárolyi származású Ligeti Antal festőművész, a budapesti Nemzeti Múzeum képtárának 1868-ban kinevezett őre 1823-ban született, vagyis egyidőben Petőfi Sándorral, Mezei Józseffel.
Ha elveszítjük a tűnő pillanatok örömét, a folyamatos és állandó kapcsolatot a természettel, annak megújuló csodáival, akkor emberségünket veszítjük el. Ez lenne a vég, ha nem volna művészet, tudomány, hitvilág, amely eddig átsegített minden zökkenőn.
Egy akármilyen honlap (Viralnova a neve) szavazatokat kért olvasóitól, hogy szerintük melyek a világ legijesztőbb szobrai. Hogy, hogy nem, egy budapesti szobor, méghozzá az Anonymust, Béla király névtelen jegyzőjét ábrázoló több mint száz éves műemlék végzett az első helyen.
A firenzei dóm, a Santa Maria del Fiore, vagyis a Liliomos Mária tiszteletére felszentelt székesegyház egyike Európa legismertebb, leglátogatottabb templomainak. Eredetileg úgy tervezték, hogy akár városi nagygyűlések tartására is alkalmas legyen.
Markánsan különböznek egymástól, alkotásaik szépsége, emberi értékei és lélekderítő üzenete révén mégis tetszetős harmóniát teremtenek a műgyűjtő dr. Madaras Sándor kollekciójában...
Ez a weboldal sütiket használ az Ön élményének javítása érdekében, miközben Ön a webhelyen navigál. Ezek közül a szükség szerint kategorizált sütiket az Ön böngészője tárolja, mivel ezek nélkülözhetetlenek a weboldal alapvető funkcióinak működéséhez. Harmadik féltől származó sütiket is használunk, amelyek segítenek elemezni és megérteni, hogyan használja ezt a weboldalt. Ezeket a sütiket csak az Ön beleegyezésével tároljuk a böngészőben. Önnek lehetősége van ezekről a sütikről is lemondani. De ezeknek a sütiknek a lemondása befolyásolhatja böngészési élményét.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ez a kategória csak olyan sütiket tartalmaz, amelyek biztosítják a webhely alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit. Ezek a sütik nem tárolnak személyes adatokat.
Azokat a cookie-kat, amelyek nem feltétlenül szükségesek a weboldal működéséhez, és amelyeket kifejezetten a felhasználói személyes adatok gyűjtésére használnak elemzéssel, hirdetésekkel vagy más beágyazott tartalmakkal, nem szükséges cookie-knak nevezzük. A sütik webhelyen történő futtatása előtt kötelező beszerezni a felhasználói hozzájárulást.