Sötétkamra (20): Léggömb – Fotó Székely Sándor

Sötétkamra (20): Léggömb – Fotó Székely Sándor
Az ezredfordulóhoz kapcsolódik ez az égbe szállás; Bukarestben került rá sor, közvetlenül a Sajtóház (volt Scanteia-ház) szomszédságában, ahol a valamikori országos kiállításokat, vásárokat tartották.

Antaioszt (Antaeust) a Föld sohasem tagadta meg

Antaioszt (Antaeust) a Föld sohasem tagadta meg
Egy fiatalkori, tehetséges és ambiciózus kollégám majd ötven éve úgy döntött, hogy a korlátlan lehetőségek hazájában arat világraszóló sikereket. Pár éve halt meg Kaliforniában, művészként elfeledve..

Székely János Nagy Pálékról

Székely János Nagy Pálékról
Az Atreidák történetei jutnak eszembe, ha rá gondolok. Haragudhattak rá az istenek, engesztelhetetlenül haragudhattak: alig pár éve, a bukaresti nagy földrengéssel gyermekét is, férjét is elpusztították. Elvettek tőle majdnem mindenkit, akit szeretett

Peter Paul Rubens

Peter Paul Rubens
Bevallom, hogy csak idős koromra, 2011-ben, Antwerpenben a székesegyházban fedeztem fel igazán Rubens (1577-1640) művészetét. Természetesen előtte is ismertem, becsültem az alkotásait, de a templomi környezetben, a korai északi reneszánsz művek közelebbi megszemlélése után döbbentem rá...

Sötétkamra (19): A szökevény – Fotó Hedy Löffler

Sötétkamra (19): A szökevény – Fotó Hedy Löffler
1986 telén ismerkedtem meg a romániai fotográfia "nagyasszonyával" (így emlegették elismerői Hedy Löfflert); otthonában fogadott s férjével együtt több órán át mutogatta képgyűjteményét, majd az akkori Előre számára egész paksaméta fekete-fehér papírképét válogatta ki alkalmi közlésre.

Mentés másként: Nagy művészek kis remekművei

Mentés másként: Nagy művészek kis remekművei
Az alig huszonkét éves alkotó önarcképén magabiztosan, tehetségének, tudásának, kifejezésbeli képességeinek, szakmai ismereteinek birtokában tekint a tükörbe, mintegy előrevetítve a későbbi remekműveket. Muhi Sándor írása

A Húsvéti Történet

A Húsvéti Történet
A nagy festő számtalan változatban megfestette a feltámadási legendakör egyes mozzanatait, a megrendelők – legtöbbször az egyház – elvárásait is figyelembe véve, de elsősorban saját fantáziáját és a történelmi realitásokat tartva szem előtt.