Ágopcsa Marianna: Paál Lászlóra emlékezve…

Ágopcsa Marianna: Paál Lászlóra emlékezve…
Utolsó éveinek (mindössze harminchárom évet élt) festményei már-már tragikus látomások: a fényt az égről gyors iramban szorítják ki a felhők, a tócsa mindent elemésztő lápossá szélesül, az erdősűrűből foszforeszkálón villan egy fatörzs...

Földes László: Számunk képzőművésze: Vida Géza

Földes László: Számunk képzőművésze: Vida Géza
Meg lehet nézni őket itt is. De látni csak a tájban lehet, abban a tájban, amelybe beleszületett. Oda valók ezek a szobrok a mármarosi táj zordon „architektúrájú" vidékére. Mindig oda is képzelem őket az avasi domboldalakra, a Visó völgyében kanyargó utak kereszteződéseire...

Lerobbant állomás épületből művészeti múzeum

Lerobbant állomás épületből művészeti múzeum
Párizs talán legszebb múzeuma, az impresszionista, posztimpresszionista festészet, szobrászat szerelmesei számára kihagyhatatlan úti cél az Orsay Múzeum, amely a Louvre közelében, a Szajna túlsó partján található.

Pásztorok, pásztorok…

Pásztorok, pásztorok…
Elöl egy toro (bika), készen Európa elrablására.  Jobbra fönnebb a csehek kedven sörállata, a kozel (magyarul: bakkecske). A félvad disznók föltehetően mangalicák – sonkájukból lesz a jamón serrano - meg egy sor egyéb hungarikum....

Sötétkamra (34): Metró – névtelen fotós

Sötétkamra (34): Metró – névtelen fotós
Ahol ezt a képet előkapirgáltam, Torontóban, abban az évben ünnepelték ennek az iszonyú kiterjedésű világvárosnak a 175. évfordulóját. Amihez pedig az is hozzátartozik, hogy az illetékesek minden lehető úton-módon számba veszik a város létesitésének és kiteljesitésének a történetét.

Murádin Jenő: Szolnay

Murádin Jenő: Szolnay
Ha robbanó, ke­gyetlenül igazat mondó természetét nem ismernők, ezekből a képekből még nem tudnánk levezetni annak az ellenszevnek a lényegét, ami Nagybányán fogadta.

Földes László: Számunk képzőművésze: Porzsolt Borbála

Földes László: Számunk képzőművésze: Porzsolt Borbála
Expresszionista és szürrealista hatások nyomát sejtető oldott formáit önmaga alakította ki. De előbb megtanulta a hozzá szükségeseket. Nem formabontással indult, mint egyesek, akik vélt modernségükben úgy hiszik, hogy aki formát bont, annak rajztudásra például nincs is szüksége.

A művészettörténet egyik legerotikusabb festménye

A művészettörténet egyik legerotikusabb festménye
A d’Orsay Múzeumban látható a művészettörténet egyik megítélésem szerint legerotikusabb festménye, Manet Olimpiája is. Édouard Manet nem tartozott az impresszionistákhoz, újszerű látásmódjával mégis részese a festészet 19. századi forradalmának.