Földes László Esztétikája

Földes László Esztétikája
A briliáns elmének ugyanis sajátja volt valami elemi, elbűvölő lazaság is, és ahogy mondani szokás, Kolozsvár-szerte híres előadásain a csillárról is lógtak a sokféle szakos hallgatók.

Ágopcsa Marianna: A Szépség: Erkölcs

Ágopcsa Marianna: A Szépség: Erkölcs
Óriási erőtartalékokat kell felhalmozni, hogy fennmaradásunk, megmaradásunk, maga az emberi lét biztosított legyen. Az atomban is egy világ lakik, a műalkotásban is világok, sorsok sűrűsödnek össze.

Stílustalanság, a giccs térhódítása Szatmárnémetiben

Stílustalanság, a giccs térhódítása Szatmárnémetiben
A stílus hiánya a stílustalanság, ez gyakran giccses megoldásokhoz, jelenségekhez vezet. Egy giccses épület, kép, szobor édeskés, szentimentális, hamis. Az ellenkezője mindannak, amit a művészetben erő, mélység, lendület, feszültség, eredetiség.

Csomafáy Ferenc
(1936.05.13.-2021.10.07.)

Csomafáy Ferenc <br>(1936.05.13.-2021.10.07.)
A legnevesebb, legkeresettebb újságfotósaink közé tartozott, amiben nyilván szerepet játszott, hogy a lapelőd, a Romániai Magyar Szó munkatársaként az ő neve bukkant fel rengeteg "hivatalos" és nem hivatalos helyen.

Jancsik Pál: Számunk képzőművésze: Papp László

Jancsik Pál: Számunk képzőművésze: Papp László
Papp László végigjárta művészete iskoláját a kovácsmes­terségtől a mívességig. Az adottságoknak valami különös, szerencsés egybejátszása kellett hozzá valóban. Mert az is igaz lehetne, hogy elszigetelt, magára maradt, társadalmi rendelés nélküli művészet a kovácsművészet.

Sötétkamra (41): Szúnyogland – Fadgyas Tibor

Sötétkamra (41): Szúnyogland – Fadgyas Tibor
Fadgyas Tibor egy szúnyogcsipés pillanatát kapta el valahol, egy tar koponyán (vagy egy térden, talán egy al- vagy felkaron, egy ujjon, tetszés szerint, mindenesetre, egy domború testrészen, ebben megegyezhetünk).

Időutazások Jakobovits Márta és kerámiái társaságában

Időutazások Jakobovits Márta és kerámiái társaságában
Jakobovits Márta szenvedélyes időutazó. Jól járunk, ha mellé szegődünk, és szabadon szárnyaló fantáziájához igazítjuk a magunkét. Nyilván az sem baj, ha más-más az élménytárunk, mindenkiben felsejlik valamilyen személyes emlék vagy gondolat a művésznő kerámiái illetve a tárlatain elrendezett environmentek láttán.