Domokos Eszter: Így látják magukat

Domokos Eszter: Így látják magukat
A Fáklya több mint harminc számában közölte a bemutatott önarcképekkel és reprodukciókkal illusztrálva Köteles Pálnak interjú-sorozatát, amely felöleli a város valamennyi számottevő képzőművészét, s azokat is, akik váradiaknak vallják magukat.

Szekernyés János: Szőnyi István expresszionizmusa

Szekernyés János: Szőnyi István expresszionizmusa
Szőnyi István „szerencséje“ másként is megmutatkozott. Tehetségét idejében felfedezték, munkásságát szüntelenül nyomon követték a kritikusok. Bechnitz Sándortól Dan Hăulicáig, Markovits Rodiontól Mircea Deacig a legjobb tollú újságírók, műkritikusok értékelték művészetét.

Szekernyés János: Szobrok gyülekeznek

Szekernyés János: Szobrok gyülekeznek
A Hét olvasói reprodukcióról már ismerik Jecza Péter Bartók-szobrának régebbi változatát. A végleges formába öntött alkotás több mint egyszerű mellszobor – a kompozíció Bartók munkásságának lényegét hivatott szimbolizálni: megteremtette a Rendet a zenében…

Ágopcsa Marianna: Szárhegyi alkotótábor ’74

Ágopcsa Marianna: Szárhegyi alkotótábor ’74
Rengeteg tennivaló akadt. A művésztelep színhelye, a volt ferencrendi kolostor műemlék maga is, restaurálásra szorult. Szobáit lakhatóvá kellett tenni, bútorokkal berendezni, folyamatos ellátást biztosítani a részvevők számára. Az épület helyrehozott szárnya szűknek bizonyult...

Erdélyi Lajos: Díszlet – Cs. Erdős Tibor

Erdélyi Lajos: Díszlet – Cs. Erdős Tibor
Picasso az afrikai művészetekhez fordult; mi a még mindig létező, hatalmas falusi pajtákhoz, a színekhez (amiből voltaképpen a színház szó is származtatható). A Liliomfit tehát egy stilizált színben adtuk elő – közelítve némiképp Shakespeare színpadi világához.

George Sbârcea: Tűnődés Erdős I. Pál műtermében

George Sbârcea: Tűnődés Erdős I. Pál műtermében
Rajzain, melyekben egy ős ábrázoló egyéniség csodálatos körvonalai bontakoznak ki, valami kifinomult költői hangulat uralkodik. Mert Erdős I. Pál, a grafikusművész, elsősorban – költő! A rajzot az élet bonyolultságának, s ugyanakkor az élet megható egyszerűségének a felmagasztalására szánja.

Muhi Sándor: Ezért utánozhatatlan – Tibor Ernő

Muhi Sándor: Ezért utánozhatatlan – Tibor Ernő
Tibor Ernő jó száz éve pontosan tudta, hogy csak hittel, elkötelezettséggel, korszerűen, szinkronban a legújabb európai irányzatokkal lehet, érdemes festeni. Szerénynek, egyszerűnek tűnik a Nagybányai táj című olajképe, mégis sokat elárul látásmódjáról, egyéni stílusáról.