Sötétkamra (39): Menyasszony – Csomafáy Ferenc

Sötétkamra (39): Menyasszony – Csomafáy Ferenc
A mindenütt jelenlévő székely építőmunkás utánozhatatlan huncutsága és mosolya örökítődik meg ezen az őszinte képen, aki minden körülmények között a jó oldalát nézi a dolgoknak és akként áll hozzá munkához, élethez.

Fazakas Tibor optikai művészete

Fazakas Tibor optikai művészete
A Brassó megyei születésű (Barcaújfalu, 1946.) Fazakas Tibor neve ott szerepel az op-art irányzat legismertebb képviselői között: Victor Vasarhely, Bagi László, Escher, Nicolas Schöffer, Fazakas Tibor, Yaacov Agam, Cruz Diez, hogy csak néhányat említsünk. Az irányzat az 1960-as években terjedt el...

Szakács Imre Útmenti keresztjei

Szakács Imre Útmenti keresztjei
Láng nélkül lobogó lombok sűrűjében sejlik föl a feszület. A kereszt s rajta a lelki szemeinkkel látni vélt korpusz a fák borongós tónusához hasonul. Akárha az erdő fái feszülnének a keresztgerendán keserves kínok görcsébe rándulva.

Fischer István: Számunk képzőművésze: Incze János Dés

Fischer István: Számunk képzőművésze: Incze János Dés
János bácsitól is újra és újra, mindig frissen bizonyítva kaphatom kölcsön a lehetőséget: a belső derű, a távolító mosoly, a megértő irónia – megannyi áttörhetetlen szín – páncél a gondolatgyilkos szürkeség ellen.

Sötétkamra (38): Telepek vándora – Szakács V. Sándor

Sötétkamra (38): Telepek vándora – Szakács V. Sándor
A mindenütt jelenlévő székely építőmunkás utánozhatatlan huncutsága és mosolya örökítődik meg ezen az őszinte képen, aki minden körülmények között a jó oldalát nézi a dolgoknak és akként áll hozzá munkához, élethez.

Ágopcsa Marianna: Naiv festészet – népi ihletés

Ágopcsa Marianna: Naiv festészet – népi ihletés
Ami itt naiv szemléletnek tűnik, hosszas töprengés eredménye. Wilhelm Uhde műgyűjtő mesélte, hogy festőbarátai közül senkivel nem beszélt olyan komolyan a művészetről, kompozíció- és tónusproblémákról, mint Rousseau-val.

Ágopcsa Marianna: A Hét munkatársának nyilatkozik dr. Oku Ampofo

Ágopcsa Marianna: A Hét munkatársának nyilatkozik dr. Oku Ampofo
Afrika csak a saját eredeti géniuszával épülhet az egyete­mes művészet értékei közé. A század elején felébredt ugyan az érdeklődés az afrikai művészet iránt; amit úgyne­vezett egzotikus kezdetlegessége miatt tartott számon a világ. Ez távolról sincs így. Afrikának csupán más művészete van.