Páll Lajos Korondra – hoz. Hozza a világot. A gondolatot. A látókört. A felismeréseket. És megdöbbent, amikor feltárja teljes szépségében a falusi gótikát.
Pallady érzékenységét gyakran hozták Baudelaire-rel kapcsolatba. Palladynál azonban olyan vonásokkal is találkozhatunk, amelyek éppenséggel a Baudelaire utáni líra, a mallarmé-i költészet hangulatával egyeznek meg, az intellektuális felindultságban fogant versek világával.
Persze rajzolni a mi művészünk is tud. Sőt, a kóbor apácák megtévesztésére nem fehér alapon fekete a rajz, mint ősforrásánál, hanem fekete alapon fehér. Hát ennyire átejthetőnek nézzük a tárlatlátogatót?
A szocialista realista művészet teoretikusai a nyugati művészet formalista, burzsuj, kozmopolita képviselőjének tartották, az alkotásait elhanyagolták, és ha nem következik be gyökeres szemléletváltás ezen a területen, azok teljesen tönkremennek.
Pusztai Péter itt látható Zsákutcá-ja nem csak a szerencsésen nyakon csípett szó- és képjátéknak köszönhetően él. Magán hordozza mindazt az aleatorikus életszerűséget, ami nélkül a fotó csak a valóság másolása marad. Itt a szín, a kompozíció, a fények és árnyak esése, a kendőzetlenség, a holt tárgyak elevenné válása együttesen alkotják mindazt, amit egy nyugati típusú zsákutca hangulatilag és vizuálisan is lenyomatként hagy az emberben.
A fény művészete jelentkezik a műemlékek, középületek díszkivilágításánál, a fénycsövekkel vagy más világítótestekkel megoldott közúti világításnál és végül a reklámvilágításnál. Természetesen mindegyiknél más-más esztétikai-technikai szempontoknak kell érvényesülniük.
Közülük láthatólag senkit sem zavar a realista, impresszionista, posztimpresszionista, kubista, pointillista lecsó. Mindenki boldog, tele örömteli várakozással, hiszen hatalmas, kifogyhatatlannak tűnő abszintos üveggel érkezik a pincér.
Kodály Zoltán (1886-1967) élete és munkássága most honlapon is felidézhető, a legjobb magyar fotósok által megörökítve s a múzeum munkatársai által összegyűjtve... A honlapon is elérhető gyűjtemény-bemutató bevezetőjében Tóth Balázs Zoltán megjegyzi: Kodály fotós ábrázolásáról kevesen tudják, hogy igen magas művészi színvonalat képvisel - szerencséje volt a legjobb magyar fotográfusokkal.
Almásy László gróf azóta lett rendkívül titokzatos jelenség, amióta a világ megismerte Az angol beteg című filmet s benne azt a furcsa főhőst, akinek életrajzi adatait a neves magyar földrajzi felfedező és térképész regényes életútja nyomán fércelték össze.
Ez a weboldal sütiket használ az Ön élményének javítása érdekében, miközben Ön a webhelyen navigál. Ezek közül a szükség szerint kategorizált sütiket az Ön böngészője tárolja, mivel ezek nélkülözhetetlenek a weboldal alapvető funkcióinak működéséhez. Harmadik féltől származó sütiket is használunk, amelyek segítenek elemezni és megérteni, hogyan használja ezt a weboldalt. Ezeket a sütiket csak az Ön beleegyezésével tároljuk a böngészőben. Önnek lehetősége van ezekről a sütikről is lemondani. De ezeknek a sütiknek a lemondása befolyásolhatja böngészési élményét.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ez a kategória csak olyan sütiket tartalmaz, amelyek biztosítják a webhely alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit. Ezek a sütik nem tárolnak személyes adatokat.
Azokat a cookie-kat, amelyek nem feltétlenül szükségesek a weboldal működéséhez, és amelyeket kifejezetten a felhasználói személyes adatok gyűjtésére használnak elemzéssel, hirdetésekkel vagy más beágyazott tartalmakkal, nem szükséges cookie-knak nevezzük. A sütik webhelyen történő futtatása előtt kötelező beszerezni a felhasználói hozzájárulást.