Hancúrozás a művészettörténet svédasztalán

Hancúrozás a művészettörténet svédasztalán
Közülük láthatólag senkit sem zavar a realista, impresszionista, posztimpresszionista, kubista, pointillista lecsó. Mindenki boldog, tele örömteli várakozással, hiszen hatalmas, kifogyhatatlannak tűnő abszintos üveggel érkezik a pincér.

Sötétkamra (49): Kodály – Vámos László

Sötétkamra (49): Kodály – Vámos László
Kodály Zoltán (1886-1967) élete és munkássága most honlapon is felidézhető, a legjobb magyar fotósok által megörökítve s a múzeum munkatársai által összegyűjtve... A honlapon is elérhető gyűjtemény-bemutató bevezetőjében Tóth Balázs Zoltán megjegyzi: Kodály fotós ábrázolásáról kevesen tudják, hogy igen magas művészi színvonalat képvisel - szerencséje volt a legjobb magyar fotográfusokkal.

Sötétkamra (50): Víz a sivatagban – Almásy László

Sötétkamra (50): Víz a sivatagban – Almásy László
Almásy László gróf azóta lett rendkívül titokzatos jelenség, amióta a világ megismerte Az angol beteg című filmet s benne azt a furcsa főhőst, akinek életrajzi adatait a neves magyar földrajzi felfedező és térképész regényes életútja nyomán fércelték össze.

Ágopcsa Marianna: Ünnepi kiállítás Nagybányán

Ágopcsa Marianna: Ünnepi kiállítás Nagybányán
Vagyis: ide jutottunk. A táj, a természet szépségétől a harcos társadalmi mondanivalóig. Hetvenöt évvel ezelőtt a természet is rebellis képtéma volt. Az ember mindenkori szabadságvágyát fejezte ki.

Ágopcsa Marianna: Reklám és grafika

Ágopcsa Marianna: Reklám és grafika
Jó néhány tehetséges grafikusunk van, akik kellőképpen átérzik a jelenkor követelményeit, mégis hajlandók engedményeket tenni a rossz ízlés javára. Ezt feltétlenül meg kell akadályoz­ni!

Sötétkamra (51): Borospince – Fotofilm

Sötétkamra (51):  Borospince – Fotofilm
Van valami érdekesség egy borospincében? - kérdezném magamtól, de még mielőtt megtenném, tudom a választ is. Mégpedig azt, hogy - van. Az érdekesség a bor maga.

Veress Zoltán: Számunk képzőművésze: Forró Antal

Veress Zoltán: Számunk képzőművésze: Forró Antal
Mesei tündöklés és balladai borongás; ahány kép, annyi érzés, annyi modern létérzés, amelyeket ez a városon élő, de örökké erdőn-mezőn bolyongó művész természet-anyánk arcára vetítve fest – hogy ő megnyugtatóan vetítse vissza reánk örök szépségét.