Sötétkamra (76): Majkuca (Fülöp Lóránt)

Sötétkamra (76):  Majkuca (Fülöp Lóránt)
Kezeit egy picikét összeszorítja, de bátran „állja a sarat” a fotózás során. Néhány perccel később tudtam csak meg, hogy ő tulajdonképpen majkuca (apáca) szeretne lenni...

Sötétkamra (75): Pitán (Bálint Zsigmond)

Sötétkamra (75):  Pitán (Bálint Zsigmond)
Nem először (és nem utoljára) veszek elő Bálint Zsigmond-fotót, hogy beszéljen, valljon önmagáról. A való világ megismerésének vágya, egyfajta egészséges alkotói kíváncsiság hívja életre őket, s így történt ez Külsőrekecsinben is, ahol a jóbarátai által Zsigának szólított marosvásárhelyi fotóművész elemében érezte magát.

Ágopcsa Marianna: Cranach és kora

Ágopcsa Marianna: Cranach és kora
Cranach szerette meghökkenteni embertársait. Csúfondárossága megtörte az ünnepélyességet, még „leghivatalosabb” képeiben is.

Muhi Sándor: Kerámiagyár Szatmárnémetiben

Muhi Sándor: Kerámiagyár Szatmárnémetiben
1921-ben Popp Aurél, Kudelász Károly, agyagipari szakmunkás közreműködésével, testvére anyagi támogatásával – megalapította a DAC kerámiagyárat, itt dolgozott tervezőként, alkalmazottként egy ideig Sarkadi Sándor is. Egyes források szerint a gyár (inkább manufaktúra) 1923-1927 között működött, de Aurel Popp önéletrajzi írása megcáfolja ezt...

Sötétkamra (74): Szüreten (Veres Nándor)

Sötétkamra (74):  Szüreten (Veres Nándor)
"Éppen szüreteltünk, a kamera átvetve a vállamon. A rekecsinyi szőlőtövek annyira alacsonyak, az ember nem is állva szedi a szőlőt, inkább térdelve vagy éppen a földön ülve. Én is ültem éppen, s a gépemmel állandóan hátrafelé leskelődtem..."

Sötétkamra (73): Kertész és Brăila

Sötétkamra (73):  Kertész és Brăila
Kertész igenis, nemcsak hogy megfordult Brăilában, hanem a jelzett képeknél jóval több fotót készített a háborús Romániában. Bizonyítékul magának a fotóművésznek a vallomásai szolgálnak...

Muhi Sándor: A Kálvária templom belső tere

Muhi Sándor: A Kálvária templom belső tere
A historizmus, jelen esetben a neogótika régi korok stílusjegyeit, ornamentikáját idézi fel egy későbbi időszakban. Ezek a jellegzetességek nem csupán a külsőre, hanem a belső tér kialakítására, a bútorzatra, oltárokra, sőt még a kegytárgyakra is kiterjedtek.

Sötétkamra (72): Capa és a szerelem (Columbia Pictures)

Sötétkamra (72):  Capa és a szerelem (Columbia Pictures)
Hogy mennyiben befolyásolta, határozta meg e kapcsolat Capa egész életét és életművét, talán a készülő film sem fogja tudni megválaszolni. Tanulságos, látványos románc lesz majd egy olyan emberről, aki mindent feláldozott a fotográfiáért - még a szerelmet is.