Mindamellett van okunk a vígalomra is. Olvasom, hogy a keresztény-konzervatív kurzus szóöntője, az ötös számú párttag szubtilis vallástudományi elemzésével mintegy definiálta Magyar Pétert, érzékeny hermeneutikai megközelítésével arra a megállapításra jutva, hogy Magyar Péter „budi mellett égő csipkebokor, ahová enyhülni járnak a tizennyolc éve szorulásos ellenzékiek”.

Feltéve, de nem megengedve, hogy tudta az ötös numera, mit is közölt a fentiekben, a biztonság kedvéért azért világosítsuk fel a konzervatív-keresztény kurzus nagy becsben álló szóöntőjét és szavaira éhes keresztény-konzervatív olvasóit, hogy az égő csipkebokor Isten jelenlétének a helyszíne, maga a sekina (שכינה), ami az isteni jelenlét és dicsőség kifejezése. A hely, amelyet még Mózes sem közelíthetett meg, kizárólag úgy, hogy levette lábáról a sarut, „mert a hely, ahol állasz, szent föld az.” (2Mózes 3,5)

Most képzelje el a kedves olvasó, hogy miként reagálna az ötös számú szellemi roncstelep, s az egész konzervatív-keresztény kurzus, ha valaki mondjuk a betlehemi születés barlangjával vagy a Golgotával tréfálkozna hasonlóképpen, s az ötös számú pszichotikusan beszűkült szókészletéhez és asszociációs képességéhez hasonló módon fekáliát, ürüléket és székelést társítana a fenti szent helyek mellé.

Bele sem merek gondolni.

Viszont világosítsuk fel a keresztény-konzervatív kurzus beszélő száját, hogy ha történetesen ő menne ki a budira, nem lesz elégséges, ha Mózeshez hasonlóan ő is csak a sarujából bújna ki.

Nagyon nem. Ezt még az ő konzervatív-keresztény lelkülete és ülepe is érezni fogja.

A szerző Facebook bejegyzése 2024. június 13-án.