Olaszország a Måneskin rockzenekar fergeteges előadásával győzött. A 65. alkalommal megrendezett nemzetközi zenei vetélkedőt csökkentett létszámú közönség előtt rendezték meg. Tavaly, történetében először, a világjárvány miatt elmaradt a dalfesztivál.

A rotterdami eseményen, az Ahoy Arénában, mintegy 3500 előzetesen tesztelt néző vehetett részt, ami a létesítmény 20 százalékos kihasználtságát jelentette. A világjárvány miatt a verseny szabályait is megváltoztatták: most először engedélyezték, hogy a háttérénekesek hangját felvételről játsszák le az elődöntőkben és a döntőben. Ezúttal csak 500 újságíró vett részt az eseményen, a szokásos létszám harmada, és az egy éve még tábori járványkórházként működő rotterdami aréna nézői kapacitásának is mindössze 20 százalékát használták ki. 3500 embert engedtek be egy-egy fordulóra. A korlátozások ellenére az Eurovízió volt a koronavírus-járvány kitörése óta a legnagyobb közönség előtt megtartott rendezvény Európában.

Olaszország a harmadik alkalommal végzett az élen a verseny több évtizedes történetében. A második helyre Svájc futott be.

Az olaszok ezúttal is szabadkártyával kerültek a döntőbe, alapító országként, a franciákkal, németekkel, spanyolokkal, az Egyesült Királyságot képviselő előadóval, valamint a házigazda Hollandiával együtt. A zsűri a döntőben svájci Gjon’s Tears Tout l’Univers című lírai dalát tartotta a legjobbnak, de a közönség felülírta a szakértők által felállított sorrendet. Így végül az olasz rockzenekar mögött a francia Barbara Previ futott be másodikként, Voilá című dalával, a Tout l’Univers pedig harmadik lett.

Forrás: MTI; részletesebben lásd a Viággazdaság cikkét.