A kánai menyegzőben Jézus a vizet borrá változtatta. A bor nem vízből készül (jó esetben), hanem szőlőből, ezért teljesen más minőséget jelent. Ahol a Messiás megjelenik, még a víz is borrá változik, egészen más minőség, magasabb érték jön létre. Erről lehet felismerni.

Ahol a Messiás megjelent, ott minden jobb lett. Minden értékesebbé, nemesebbé, jobbá vált. A Messiást azért követték, mert jóságával vonzotta az embereket, akik épp olyanok akartak lenni, mint a Messiás. Jézus a jóság iránti vágyat keltette fel bennük.

Katarzist az emberség, a jóság, a szeretet és a humánum okoz az embereknek. Az ezekről való lemondás nem szerez örömöt, csak lépésről lépésre, tégláról téglára való leépülést, pusztulást, rabságot és nyomort. Magyar ellentéte mindennek, ami emberinek mondható.

Ezért nagyszerű Magyar Péter messiásnak nevezése, mert szemléletesen mutatja be, hogy kivel állunk szemben. Mit várhatunk, mit remélhetünk tőle. Bizonyos alapigazságok szerint pontosan meg lehet határozni, ki ez az ember, s elkerülhetetlenül, mit fog okozni.

A messiás elnevezés és hasonlat tálcán kínálja annak lehetőségét, hogy bölcs döntéseket hozhassunk felőle. Mert Magyar Péter elnevezése kiváló, kifejezi a szerepét, amivel mások felruházzák. A Messiás alapján pontosan leírható, ki alkalmas „messiási” szerepre.

A Messiást arról lehetett felismerni, hogy a vizet borrá változtatta. Ez előképe annak, hogy az embereket is megváltoztatja. Nem rosszabbá, hanem jobbá teszi őket. A Messiás nem rosszabb, mint az imádói, hanem jobb. S mindenki olyanná válik, mint amit (akit) imád.

Aki nem jobb, mint a követői, hanem rosszabb, aki nem jobbá, hanem rosszabbá teszi a követőit, akinek hatására az emberek nem jobbak akarnak lenni, hanem megtagadják a jó szükségességét és fontosságát, az nem a Messiás, de még kisbetüvel sem „messiás”.

Az Orbán-rendszer nem magától lett, rossz emberek hozták létre. Ez jött ki belőlük, a gonosz elnyomás a természetükből fakadt. A gonosz emberi természet okozta a diktatúrát, s a NER kódolva volt ebben a gonosz emberi természetben. Ebből csak ez jöhetett ki.

A Messiás mondta, hogy gyümölcséről lehet megismerni a fát: jó fa nem terem romlott gyümölcsöt, rossz fa nem terem jó gyümölcsöt. Azért van szükség a jó emberekre, mert rossz emberek nem teremhetnek jó gyümölcsöt. Rossz ember nem lehet „messiás”.

Rossz fának (gonosz, rossz embernek) rossz gyümölcse az elnyomás, a zsarnokság, az önzés, a gyűlölet és az erőszak. Egy jó fa nem terem ilyen gyümölcsöket. A rossz fa azért terem ilyen gyümölcsöket, mert az a természetéből következik. Nem képes másra.

Ezért egy romlott, arrogáns, gátlástalan és gonosz ember soha nem fogja beváltani a hozzá fűzött reményeket, mert rossz fának csak rossz gyümölcse lehet. Aki a Fideszből jött, s aki ott szocializálódott, ezt szívta magába, ma is azzal ért egyet, abból nem lesz demokrata.

Ezért mondja Jézus, hogy legyetek jó fák, hogy jó gyümölcsöket teremjetek. Akik valaha szabadságot, demokráciát, egyenlőséget adtak az embereknek, azok jó emberek, s jó fák voltak. Aki jót, szabadságot, demokráciát, szépséget, szeretetet akar, ezeket keresi.

Az igazi Messiás tanításaival folytatva (amelyek a földinél magasabbrendű igazságokat fogalmaztak meg), a rosszat jóval lehet legyőzni. Ezek alapigazságok, alaptörvények. Ha tudomásul vesszük őket, ha nem, ezek működnek. A gonoszt csak jóval lehet legyőzni.

Akik a gonosztól egy másik gonosszal akarnak megszabadulni, azok legfeljebb felváltják a gonoszokat, de a gonoszságtól nem szabadulnak meg, legfeljebb ők is gonoszok lesznek. Mindenki megvizsgálhatja magát, milyen „fát” követ, s milyen emberré változott.

Akiknek régen fontos volt a szelídség, a jóság, a tisztesség, a becsület, a szeretet, s az megváltozott, méghozzá úgy, hogy azt mondja, ezek nem számítanak, az megromlott. Az nem jó, hanem rossz fa kezd lenni, a hamis messiás rossz fájának rossz gyümölcse.

Mert ahol ilyen gyümölcsök vannak, ott nem messiásra találtak, hanem az ördögre, és nagy butaság azt mondani, hogy akár az ördöggel is cimborálnak, mert egyrészt nem ismerik az ördögöt, másrészt akkor Orbánnal is cimborálhatnának, mert semmi különbség nem lenne.

Az igazi Messiás azt mondja, hogy Belzebub által nem lehet kiűzni az ördögöt. Ez is olyan alapigazság, a világ működésének egyik alaptörvénye, amit ki lehet nevetni, gúnyolni, de attól még működik, s aki ezt nem veszi figyelembe, pórul jár.

Mert, ha ez lehetséges lenne, akkor a gonoszság meghasonulna önmagával, s elpusztítaná önmagát, ami nem lehetséges. Minden fa a maga gyümölcsét termi meg. Barackfa nem fog cseresznyét teremni, Magyar Péterből nem fog demokrácia, béke és szabadság kivirágozni.

De még azok a várakozások is szembe mennek a világ, a valóság törvényeivel, amelyek azt remélik, hogy egy gonosz lerombolja és eltünteti a gonoszságot: Magyar eltakarítja Orbánt, s ezzel utat nyit a demokrácia előtt, amit majd egy jó ember („jó fa”) létrehoz.

Csak arra van esély, hogy megmarad a gonosz birodalma, csupán helyét cserél benne két gonosz ember. De a gonoszság törvénye szerint az új gonosz diktátor gonoszabb lesz, mint az első, különben nem kerülhetne a helyére. A gonoszság is mindig növekedni akar.

Ezért, akik Orbántól Magyar által akarnak megszabadulni (Magyartól várva a gonoszságtól és a diktatúrától való szabadulást), azok még gonoszabb diktatúra létrejöttén dolgoznak, miközben maguk is megromlanak, s rossz fák lesznek a megalkuvásaikkal.

Ahol a rosszat nem jóval akarják legyőzni, ott nem a Messiás jelent meg, hanem az ördög. Az ördög pedig nem elpusztítja, hanem megerősíti a gonoszságot és az elnyomást. Ahol az emberek örülnek, hogy egy másik gonosz is azokat az eszközöket használja, ott végük van.

A Magyar-Orbán párharc a gonosz birodalmán belül zajlik a pénzért és a hatalomért. Ebből béke, nyugalom, egyenlőség, szabadság és demokrácia, jólét és normális emberi élet soha nem lesz, mert nem lehet, ugyanis a gonosz birodalmán belül nincs ilyen.

Forrás: Amerikai Népszava